Usein kysyttyä

Olemme koonneet tänne Viking Line Clubiin liittyviä kysymyksiä ja vastauksia. Täältä saattaa löytyä sinunkin kysymykseesi valmis vastaus.

Missä asioissa Viking Line Club -numero palvelee minua?

Viking Line Clubin asiakaspalvelu auttaa puhelimitse jäsenyyksiin liittyvissä asioissa arkisin klo 9–12, puh. 09 123 575 (pvm).

Varauksissa ja matka-asioissa voit olla yhteydessä myyntipalveluumme, puh. 0600 41577 (1,75 €/puhelu + pvm), avoinna ma–pe klo 8–20, la–su 9–18.

Huomioithan, että pystyt muuttamaan ja päivittämään tietojasi myös Omien sivujen kautta.

Olen kadottanut Viking Line Club -korttini / unohtanut jäsentietoni – tuleeko minun liittyä uudelleen?

Ei, koska profiilisi on olemassa ja voimassa. Ota yhteys sähköpostitse Viking Line Clubin asiakaspalveluun.

Olen kadottanut Viking Line Club -korttini, mitä teen?

Uuden kortin saat tilattua sähköpostitse Viking Line Clubin asiakaspalvelusta. Kortti on maksuton ja sen toimitusaika on noin 2 viikkoa.

Jos olet lähdössä matkalle aiemmin, voit tehdä varauksia jäsennumerollasi ja riittää, että näytät satamassa henkilöllisyystodistuksesi.

Voit myös halutessasi pyytää laivan infopisteestä väliaikaisen jäsenkortin, jolla saat sinulle kuuluvat laivaedut.

Voiko perheenjäseneni saada rinnakkaiskortin?

Ei, koska jäsenyys on henkilökohtainen. Yhdellä kortilla voi kuitenkin varata matkan useammalle henkilölle. Tutustu tarkempiin varausehtoihin matkakohtaisesti.

Huomioithan kuitenkin, että Viking Line Clubin hintoja ja etuja käytettäessä on jäsenen matkustettava mukana.

Viking Line Club -kortissani on kaksi numeroa, kumpi on jäsennumeroni?

Jäsennumerosi on lyhyempi numero kortissa. 7777-alkuinen numero on kortin numero, jota et tarvitse.

Maksaako Viking Line Club -jäsenyys?

Ei. Viking Line Clubin jäsenyys on maksuton.

Onko jäsenyydelle ikärajaa?

Viking Line Clubin ikäraja on 18 vuotta.

Olen unohtanut salasanani, mitä teen?

Salasanasi saat tilattua helpoiten netissä.

Nimeni on muuttunut, tuleeko uusi Viking Line Club -kortti minulle automaattisesti?

Ei. Päivitä uusi nimi ensin profiiliin ja tilaa sen jälkeen sähköpostitse Viking Line Clubin asiakaspalvelusta uusi kortti.

Korttini magneettiraita ei toimi. Mitä teen?

Tilaa sähköpostitse Viking Line Clubin asiakaspalvelusta uusi kortti. Kortin toimituksessa kestää noin 2-4 viikkoa.

Saanko jäsenyyteni myötä pisteitä matkavarauksistani?

Viking Line Clubin jäsenyys kerryttää pisteitä 17.2.2017 alkaen. Kutsumme pisteitä veneiksi. Voit nyt ryhtyä keräämään veneitä matkavarauksistasi ja ostoksistasi laivalla, niitä pääsee käyttämään myöhemmin ilmoitetulla tavalla. Jäsenyys oikeuttaa myös alennettuihin reittimatka- ja risteilyhintoihin. Lisäksi tarjolla on vaihtelevia etuja sekä laivalla että maissa. Katso jäsenehdot. Pisteitä ei voi kerätä hotelli- tai mökkivarauksista, linja-automatkoista, kohdepalveluista tai tupakkatuotteista.

Kerryttävätkö laivaostokseni pisteitä?

Viking Line Clubin jäsenyys kerryttää pisteitä 17.2.2017 alkaen. Kutsumme pisteitä veneiksi. Yksi euro vastaa yhtä venettä. Pääset hyödyntämään pisteitä myöhemmin ilmoitetulla tavalla.

Viking Line Club -alennuksia saat myymälässä ja ravintolassa merkityistä tuotteista korttia näyttämällä. Pisteitä ei voi kerätä hotelli- tai mökkivarauksista, linja-automatkoista, kohdepalveluista tai tupakkatuotteista.

Koska saan pisteeni?

Matkavarauksista kertyneet pisteet saat tehtyäsi lähtöselvityksen terminaalissa lähtöpäivänä. Laivaostoksista kertyneet pisteet rekisteröityvät päivittäin.

Mistä näen pistemääräni?

Lähetämme sinulle sähköpostitse tiedon pistesaldostasi kuukausittain. Lisäksi voit tiedustella pistesaldoasi asiakaspalvelustamme sähköpostitse.

Miten voin käyttää pisteitäni?

Voit alkaa käyttää pisteitäsi keväällä 2018. Pistemäärät oikeuttavat ennen sitä myös erilaisiin tarjouksiin, jotka lähetetään sinulle sähköpostitse. Pidäthän huolta siitä, että sähköpostiosoitteesi on ajan tasalla. Pääset myös hyödyntämään pisteitäsi myöhemmin ilmoitetulla tavalla.

Kuinka kauan pisteeni ovat voimassa?

Pisteet ovat voimassa 24 kuukautta ensimmäisestä ostoksestasi.

Saanko pisteitä myös matkoista ja ostoksista, jotka tein ennen jäseneksi liittymistä?

Ei, ei ole mahdollista kerätä pisteitä matkoista ja ostoksista, jotka teit ennen kuin liityit Viking Line Clubiin.  Pisteitä ei myöskään ole kertynyt ennen 17.2.2017 tehdyistä matkoista tai ostoksista.

Miksi sain vain osan pisteistäni suhteessa siihen, mitä matkavaraukseni maksoi?

Varauksen arvo jaetaan matkustajien määrällä. Jokaiselle jäsenelle annetaan heidän oma pisteosuutensa.

Voinko rekisteröidä pisteeni jälkikäteen?

Valitettavasti emme voi myöntää pisteitä jälkikäteen. Jäsennumero tulee lisätä varaukseen varausvaiheessa ja jäsenkortti on esitettävä kassalla ostosten yhteydessä.

Onko jäsenyydessä olemassa eri tasoja?

Viking Line Clubissa on kaksi tasoa: Member ja Plus Member-tasot. Saavutat Plus-tason keräämällä 1000 venettä (=1000 euroa). Plus-tasolla tienaat kaksinkertaisen määrän veneitä ja saat Plus-jäsenille suunnattuja erikoistarjouksia.

Kuinka kauan Plus-tason jäsenyyteni on voimassa?

Plus-jäsenyytesi on voimassa nykyisen jäsenvuotesi loppuun asti, sekä sitä seuraavan kauden. Yksi jäsenvuosi on 12 kk.

Olen varaamassa matkaa, miten saan Viking Line Club -alennuksen ja pisteeni?

Saat alennuksen rastittamalla matkavarausvalikossa kohdan Viking Line Club -jäsen (kuva 1) ja/tai kirjautumalla sisään Viking Clubin tunnuksillasi pop-up-ikkunassa, joka tulee näkyviin varauksen 2.–4. vaiheessa (kuva 2).

Ohje: Varaa matka Viking Clubin jäsenenä

Miksi en ole saanut uutiskirjeitä, vaikka olen jäsen?

Syitä voi olla monta. Tässä muutamia tavallisimpia syitä ja neuvoja asian ratkaisemiseksi.

Aloita tarkistamalla Omien sivujen kautta tai sähköpostitse, että jäsentiedoissasi oleva sähköpostiosoite on ajan tasalla ja oikein kirjoitettu. Päivitä tarvittaessa.

Olet klikannut uutiskirjeen alalaidassa olevaa uutiskirjeen peruutuslinkkiä, jolloin uutiskirjeen tulo lakkaa kokonaan. Tilaa kirje uudelleen sähköpostitse.

Kirje ei tule perille, jos esimerkiksi postilaatikkosi on täynnä. Jos tämä toistuu useamman kerran, järjestelmä lakkaa lähettämästä uutiskirjeitä kyseiseen osoitteeseen. Vapauta tilaa postilaatikostasi ja tilaa kirje uudelleen sähköpostitse.

Sähköpostiohjelmasi saattaa lajitella uutiskirjeen automaattisesti tiettyyn kansioon (esim. tarjoukset tai roskaposti), joten tarkista myös muut kuin Saapuneet-kansio.

Miten perun uutiskirjetilaukseni?

Klikkaa ”Peru uutiskirjeen tilaus” nappia uutiskirjeen alareunasta. Voit myös perua uutiskirjeen ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse.

Mitä eroa on Suomen, Ahvenanmaan, Ruotsin ja Viron Viking Line Clubilla?

Viking Line Club Finland, Viking Club Åland, Viking Line Club Sverige ja Viking Line Club Eesti ovat erillisiä organisaatioita, joilla on omat tuotteet sekä hinnoitteluperusteet. Edut ja tarjoukset on suunniteltu palvelemaan parhaiten juuri kyseisestä maasta matkustavia henkilöitä. Kertyneitä Veneitä ei voi siirtää toisen maan klubiin.

Miten irtisanon jäsenyyteni?

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse.

Miten henkilötietojani käsitellään?

Käsittelemme henkilötietojasi henkilötietolain mukaan. Jäsenehdoistamme löydät tarkemmat tiedot henkilötietojen käsittelystä.

Etkö löytänyt vastausta kysymykseesi? Voit myös etsiä vastausta nettisivuiltamme: vikingline.fi tai soittaa myyntipalveluumme, puh. 0600 415 77. Hinta 1,75 € / puhelu + pvm.