Återbetalningsansökan

Om resan är betald direkt till Viking Line kan du göra din återbetalningsansökan genom att fylla i och skicka in nedanstående formulär.

Resan måste avbokas, ändras eller förflyttas senast 24 timmar före avresan antingen per telefon via vår resetjänst (tfn 0600-41577) eller på nätet i delen Min bokning. Du bör ansöka om återbetalning inom 6 månader efter den ursprungliga resans datum.

För att du skall kunna nyttja formuläret nedan skall resan vara betald till Viking Line via din bank (ej till resebutiken eller resebyrån).

Vid återlösen av biljetter eller återbetalning avdras 10 %, eller dock minst 10 euro av bokningens totalpris i expeditionsavgift. Detta avdrag görs inte om du har avbeställningsskydd, kan visa läkarintyg, byter till måltids- eller hyttkategori eller annat arrangemang av lägre pris, eller byter till en annan Viking Line resa utan återbetalning (inom 6 månader). Service- eller expeditionsavgift samt avbeställningsskydd återbetalas inte.

Om bokningen är betald med kreditkort så sker återbetalningen till samma kort som betalningen har gjorts med efter att en återbetalningsansökan har gjorts.

Återbetalning  
   
För återbetalning Betala till: *
 
  Kontonummer i IBAN-format *
 
  BIC: *
 
  Summa: *
 
  Bankens arkiveringsnummer:
 


Kontaktuppgifter Telefonnummer:
 
  E-postadress:
 


Bokningsuppgifter Bokningsnummer: *
 
  Resedatum och resans innehåll: *
 


Övrig information Betalningens orsak/Tilläggsinfo:
(Ange om ni har tänkt att skicka in läkarintyg)