FAQ

Här nedan har vi samlat frågor och svar på de mest vanliga frågorna gällande Viking Club – kolla om din fråga kanske redan fått ett svar!

Vad får jag hjälp med när jag ringer Viking Club-numret? 

  • Viking Clubs kundtjänst hjälper dig per telefon med frågor gällande medlemskap, vardagar kl. 9–12, tel. 09 123 575 (lna).
  • När det gäller bokningar och resefrågor kan du vända dig till vår Resetjänst, tel. 0600 41577 (1,75 €/samtal + lna), öppet mån–fre kl. 08.00–20.00, lör–sön 09.00–18.00.
  • Obs! Du kan ändra och uppdatera dina uppgifter också på dina Egna sidor.

Jag har tappat mitt Viking Club-kort/glömt min medlemsinformation – skall jag ansluta mig igen?

Jag har tappat mitt Viking Club-kort, vad ska jag göra?

  • Beställ ett nytt kort per e-post från Viking Club-kundtjänsten vikingclubsuomi@vikingline.com . Kortet är gratis och skickas till dig om ca 2 veckor.
    • Om du ska resa tidigare, kan du boka med ditt medlemsnummer och uppvisa identifikationsbevis i hamnen.
    • Du kan också be om ett temporärt kort vid infodisken på fartyget för att kunna utnyttja Viking Club-förmåner ombord. 

Kan familjemedlemmar få parallellkort?

  • Nej, för medlemskapet är personligt. Du kan dock boka en resa för flera personer med ett kort. Bekanta dig närmare med bokningsvillkoren för resan.
  • Obs! För att kunna utnyttja Viking Club-priser och förmåner, måste medlemmen själv resa med.

Det finns två nummer på mitt Viking Club-kort. Vilket är kund/medlemsnumret?

  • Medlemsnumret är det kortare numret på kortet. Numret som börjar med 7777 behöver du inte använda.

Jag har glömt mitt lösenord, vad ska jag göra?

  • Be om ett nytt lösenord på nätet.

Jag har bytt namn, skickas ett nytt Viking Club-kort automatiskt till mig?

  • Nej. Uppdatera ditt nya namn först i din profil och beställ sedan per e-post ett nytt kort från Viking Club-kundtjänsten.

Får jag poäng på något konto och finns det olika nivåer i medlemskapet?

  • Att vara medlem i Viking Club samlar inte poäng eller bonus, utan berättigar till rabatt på ruttresor och kryssningar. Dessutom erbjuds du varierande förmåner såväl ombord som i land. Viking Club har inte olika nivåer. Se medlemsvillkoren

Samlar mina köp ombord poäng?

  • Att vara medlem i Viking Club samlar inte poäng eller bonus.
  • Visa upp ditt Viking Club-kort i butiken och restaurangen ombord, så får du rabatt på utvalda produkter och maträtter. 

Jag ska boka en resa, hur får jag min Viking Club-rabatt?

  • Du får rabatten genom att kryssa i bokningsmenyns Viking Club-punkt (bild 1) och/eller genom att logga med ditt Viking Club-användarnamn och lösenord i popup-fönstret, som visas i bokningens andra till fjärde steg (bild 2).

Varför har jag inte fått nyhetsbrevet fastän jag är medlem?

Det kan finnas flera orsaker. Här är några av de vanligaste orsakerna och råd för att lösa problemet.

  • Börja med att kontrollera att din e-postadress är aktuell och korrekt stavad. Detta kan göras på Egna sidor eller per per e-post. Uppdatera e-postadressen om det är nödvändigt.

  • Du har klickat längst ned i nyhetsbrevet på ”avsluta din beställning här” länken, varpå du inte längre får våra nyhetsbrev. Beställ nyhetsbrevet på nytt per e-post.

  • Nyhetsbrevet kommer inte fram t.ex. om inkorgen är full. Om detta upprepas flera gånger, slutar systemet att skicka nyhetsbrev till denna e-post. Frigör utrymme i inkorgen och beställ nyhetsbrevet på nytt per e-post.

  • Din e-post kan sortera nyhetsbrevet automatiskt till en särskild mapp (t.ex. erbjudande eller skräppost), så även kontrollera andra mappar än inkorgen.

Vad är det för skillnad på Finlands och Sveriges Viking Club?

  • Viking Club Finland och Viking Club Sverige är skilda organisationer med egna produkter och egen prissättningspolicy. Förmåner och erbjudanden är utvecklade för att bäst betjäna personer som reser från ifrågavarande land.

Hittade du inte svar på din fråga? Kolla också på våra nätsidor www.vikingline.fi/sv-fi eller ring Resetjänsten 0600 41577.