FAQ – Bonuspoäng d.v.s. Båtar

Får jag bonuspoäng på mina resebokningar som medlem?
Ja, vi kallar bonuspoängen Båtar. Nu kan du samla bonuspoäng för resebokningar och inköp ombord, men du kommer åt att använda Båtarna från början av 2018 när utvecklingsprojektet av Viking Line Club blir färdigt. Medlemskapet berättigar också till nedsatt pris på enkelresor och kryssningar.  Dessutom erbjuds varierande förmåner såväl ombord som i land. Se medlemsvillkoren. Du får inte bonuspoäng på hotell- och stugbokningar, tjänster i land eller bussresor. Du får inte heller bonuspoäng på tobaksprodukter.

Samlar mina inköp ombord bonuspoäng?
Ja, vi kallar bonuspoängen Båtar. Nu kan du samla bonuspoäng för resebokningar och inköp ombord, men du kommer åt att använda Båtarna från början av 2018 när utvecklingsprojektet av Viking Line Club blir färdigt.

Du får Viking Line Club-rabatt på utvalda produkter i sjöbutikerna och restaurangerna genom att uppvisa kortet. Du får inte Båtar på hotell- och stugbokningar, tjänster i land eller bussresor. Du får inte heller Båtar på tobaksprodukter.

När får jag mina bonuspoäng?
Bonuspoäng på resebokningar får du efter att du checkat in i terminalen på avresedagen. Poängen som samlas från inköpen ombord registreras dagligen.

Var kan jag se mina poäng?
Vi skickar ett e-postmeddelande med poängsaldo varje månad. Dessutom kan du fråga om ditt poängsaldo via e-post av kundtjänsten.

Hur kan jag använda mina poäng?
Du kan börja använda bonuspoäng som betalning eller delbetalning av resor under våren 2018. Poängen berättigar dig också före det till olika erbjudanden, som skickas till dig via e-post. Se till att din e-postadress är aktuell och giltig.

Hur länge är min bonuspoäng giltiga?
Bonuspoängen är giltiga i 24 månader från det första inköpet.

Får jag bonuspoäng också på resor och inköp, som jag gjort innan jag blev medlem?
Nej, det är inte möjligt att få poäng för resor och inköp som gjorts innan du blivit medlem i Viking Line Club. Poäng har inte heller samlats på resor och inköp gjorda före 17.2.2017.

Varför fick jag bara en del av bonuspoängen i förhållande till vad resebokningen kostade?
Bokningens värde delas med antalet passagerare. Varje medlem ges sin egen poängandel.

Kan jag registrera bonuspoäng i efterhand?
Nej, du kan inte få poäng i efterhand. Medlemsnumret måste läggas till när resan bokas och medlemskortet måste uppvisas vid kassan i samband med inköpen.

Finns det flera nivåer i medlemskapet?
Ja, Viking Line Club har två nivåer: Member- och Plus-nivå. När du har samlat 1 000 Båtar (= 1 000 euro), uppnår du Plus-nivå. Som medlem på Plus-nivå får du två Båtar per använd euro och speciella Plus-erbjudanden i butikerna och restaurangerna ombord.

Under min senaste resa överskred jag 1 000 Båtar. Får jag dubbla Båtar på allt som gick över 1 000 Båtar?
Din nivåstatus kontrolleras i regel en dag efter dina inköp. Din nivåstatus uppdateras efter att kontrollen gjorts och därefter får du dubbla Båtar på dina framtida inköp. D.v.s. du får inte dubbla Båtar för de inköp som överskridit 1 000 Båtar innan kontrollen gjorts.

Hur länge är mitt medlemskap på Plus-nivå giltigt?
Plus-medlemskapet är giltigt till slutet av ditt nuvarande medlemsår och därpå följande säsong. Ett medlemsår är 12 månader.

När det gäller medlemskap, bokningar och resefrågor kan du vända dig till vår Resetjänst, tel. 0600 41577 (1,75 €/samtal + lna), öppet mån–fre kl. 08.00–20.00, lör–sön 09.00–18.00. Du kan även ta kontakt per e-post.

Obs! Du kan ändra och uppdatera dina uppgifter också på dina Egna sidor.