FAQ – Kort

Kostar det att vara medlem i Viking Line Club?
Nej, det är gratis att vara medlem i Viking Line Club.

Jag har glömt mitt lösenord, vad ska jag göra?
Be om ett nytt lösenord på nätet.

Jag har tappat mitt Viking Line Club-kort/glömt min medlemsinformation – skall jag ansluta mig igen?
Nej, för din profil finns och är giltig. Kontakta per e-post Viking Line Club-kundtjänsten.

Jag har tappat mitt Viking Line Club-kort, vad ska jag göra?

  • Beställ ett nytt kort per e-post från Viking Line Club-kundtjänsten. Kortet är gratis och skickas till dig om ca 2 veckor.
  • Om du ska resa tidigare, kan du boka med ditt medlemsnummer och uppvisa identifikationsbevis i hamnen.
  • Du kan också be om ett temporärt kort vid infodisken på fartyget för att kunna utnyttja Viking Line Club-förmåner ombord.

Kortets magnetremsa fungerar inte. Vad ska jag göra?

  • Beställ via e-post ett nytt kort från Viking Line Club-kundtjänsten. Kortet skickas till dig om ca 2 veckor.
  • Om du ska resa tidigare, kan du boka med ditt medlemsnummer och uppvisa identifikationsbevis i hamnen.
  • Du kan också be om ett temporärt kort vid infodisken på fartyget för att kunna utnyttja Viking Line Club-förmåner ombord.

Jag har bytt namn, skickas ett nytt Viking Line Club-kort automatiskt till mig?
Nej. Uppdatera ditt nya namn först i din profil och beställ sedan via e-post ett nytt kort från Viking Line Club-kundtjänsten.

Kan familjemedlemmar få parallellkort?
Nej, för medlemskapet är personligt. Du kan dock boka en resa för flera personer med ett kort. Bekanta dig närmare med bokningsvillkoren för resan.

Obs! För att kunna utnyttja Viking Line Club-priser och förmåner, måste medlemmen själv resa med. Bonuspoäng (Båtar) får endast de resekumpaner som själv har ett Viking Line Club-kort.

Det finns två nummer på mitt Viking Line Club-kort. Vilket är medlemsnumret?
Medlemsnumret är det kortare numret på kortet. Numret som börjar med 7777 behöver du inte använda.

När det gäller medlemskap, bokningar och resefrågor kan du vända dig till vår Resetjänst, tel. 0600 41577 (1,75 €/samtal + lna), öppet mån–fre kl. 08.00–20.00, lör–sön 09.00–18.00. Du kan även ta kontakt per e-post.

Obs! Du kan ändra och uppdatera dina uppgifter också på dina Egna sidor.