FAQ - Medlemskap

Kostar det att vara medlem i Viking Line Club?
Nej, det är gratis att vara medlem i Viking Line Club.

Jag har glömt mitt lösenord, vad ska jag göra?
Be om ett nytt lösenord på nätet.

Jag har tappat mitt Viking Line Club-kort/glömt min medlemsinformation – skall jag ansluta mig igen?
Nej, för din profil finns och är giltig. Kontakta per e-post Viking Line Club-kundtjänsten.

Finns det en åldersgräns för att vara medlem?
Ja, Viking Line Clubs åldersgräns är 18 år.  

Vad är det för skillnad på Finlands, Ålands, Sveriges och Estlands Viking Line Club?
Viking Line Club Finland, Viking Line Club Åland, Viking Line Club Sverige och Viking Line Club Eesti är skilda organisationer med egna produkter och egen prissättningspolicy. Förmåner och erbjudanden är utvecklade för att bäst betjäna personer som reser från ifrågavarande land. Insamlade Båtar kan inte överföras till ett annat lands Viking Line Club.

Finns det flera nivåer i medlemskapet?
Ja, Viking Line Club har två nivåer: Member- och Plus-nivå. När du har samlat 1 000 Båtar (= 1 000 euro), uppnår du Plus-nivå. Som medlem på Plus-nivå får du två Båtar per använd euro och speciella Plus-erbjudanden i butikerna och restaurangerna ombord.

Hur länge är mitt medlemskap på Plus-nivå giltigt?
Plus-medlemskapet är giltigt till slutet av ditt nuvarande medlemsår och därpå följande säsong. Ett medlemsår är 12 månader.

Jag ska boka en resa, hur får jag min Viking Line Club-rabatt?
Du får rabatten genom att kryssa i bokningsmenyns Viking Line Club-punkt (bild 1) och/eller genom att logga med ditt Viking Line Club-användarnamn och lösenord i popup-fönstret, som visas i bokningens andra till fjärde steg (bild 2).

Finns det begränsningar för att boka resor till medlemspris?
Med Viking Line Club-kortet kan du boka resor till specialpris enligt följande

  • max. 1 bokning/medlem
  • max. 8 personer/bokning, om du bokar hytt för resan
  • max. 4 personer/bokning, om du inte bokar hytt för resan
  • max. 2 hytter
  • max. 1 fordon

Varför har jag inte fått nyhetsbrevet fastän jag är medlem?
Här är några av de vanligaste orsakerna och råd för att lösa problemet.

  • Börja med att kontrollera på Egna sidor eller per e-post att din e-postadress är aktuell och korrekt stavad. Uppdatera e-postadressen om det är nödvändigt.
  • Du har klickat längst ned i nyhetsbrevet på ”avsluta din beställning här” länken, varpå du inte längre får våra nyhetsbrev. Beställ nyhetsbrevet på nytt per e-post.
  • Nyhetsbrevet kommer inte fram t.ex. om inkorgen är full. Om detta upprepas flera gånger, slutar systemet att skicka nyhetsbrev till denna e-post. Frigör utrymme i inkorgen och beställ nyhetsbrevet på nytt per e-post.
  • Din e-post kan sortera nyhetsbrevet automatiskt till en särskild mapp (t.ex. erbjudande eller skräppost), så även kontrollera andra mappar än inkorgen.

Hur avbeställer jag nyhetsbrevet?
Klicka på ”Avbeställ här” längst ner i nyhetsbrevet. Du kan också avbeställa nyhetsbrevet genom att kontakta kundtjänsten per e-post.

Hur säger jag upp mitt medlemskap?
Kontakta kundtjänsten per e-post.

Hur hanteras mina personuppgifter?
Vi behandlar dina personuppgifter i enlighet med personuppgiftslagen. I medlemsvillkoren hittar du mer detaljerad information om behandlingen av personuppgifter.

Hittade du inte svar på din fråga? Kolla också på våra nätsidor eller ring resetjänsten, tfn 0600 41577 (lna/msa).

När det gäller medlemskap, bokningar och resefrågor kan du vända dig till vår Resetjänst, tel. 0600 41577 (1,75 €/samtal + lna), öppet mån–fre kl. 08.00–20.00, lör–sön 09.00–18.00. Du kan även ta kontakt per e-post.

Obs! Du kan ändra och uppdatera dina uppgifter också på dina Egna sidor.